Doposażenie i aktualizacja systemów informatycznych software
Projekt zakłada rozbudowę oraz doposażenie Systemu Obsługi Toku Studiów (SOTS) - kluczowego narzędzia informatycznego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, wspierającego obsługę administracyjną i dydaktyczną procesu kształcenia. Inwestycja ma na celu zwiększenie funkcjonalności i efektywności systemu, a tym samym poprawę jakości usług świadczonych studentom i pracownikom uczelni. Realizowane działania nie obejmują prac serwisowych i utrzymaniowych (maintenance), lecz stanowią rozwój systemu.
Projekt obejmuje:
- realizację oraz planowanie inwestycji w systemy informatyczne w ramach SOTS,
- wdrożenie nowych funkcjonalności wspierających m.in. zarządzanie zdalnym nauczaniem, elektroniczne obiegi dokumentów, komunikację student–nauczyciel oraz dynamiczną organizację toku studiów.
Rozbudowa SOTS obejmuje również:
- integrację z usługą MS Teams do prowadzenia zajęć, konsultacji i spotkań online,
- ułatwienie nauczycielom dostępu do danych i narzędzi do prowadzenia zajęć,
- cyfryzację procesów administracyjnych, w tym możliwość elektronicznego podpisywania i przesyłania umów oraz wniosków.
Wszystkie moduły systemu są aplikacjami wewnętrznymi, dostępne wyłącznie dla uprawnionych użytkowników, z uwierzytelnieniem opartym na loginach i hasłach. System zintegrowany jest z Wirtualnym Systemem Usług dla Studenta (WISUS), będącym głównym punktem dostępowym do usług uczelni dla studentów i pracowników.
Cel i korzyści z realizacji:
- poprawa jakości i dostępności obsługi studentów,
- zwiększenie atrakcyjności oferty dydaktycznej, co może pozytywnie wpłynąć na liczbę kandydatów na studia stacjonarne w języku polskim,
- usprawnienie zarządzania uczelnią w kontekście zmiennych warunków zewnętrznych, takich jak epidemie,
- zapewnienie ciągłości dydaktycznej i elastycznego reagowania na zmiany liczby studentów, grup czy kierunków studiów.
Trwałość projektu:
UMP zobowiązuje się do utrzymania efektów projektu przez okres 3 lat od dnia wprowadzenia poszczególnych elementów doposażenia do rejestru środków trwałych (ST).
