1. Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
2. Studenci Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
Przedsięwzięcia realizowane w ramach Planu Rozwoju Uczelni są skierowane przede wszystkim do studentów stacjonarnych Wydziałów Lekarskiego, Medycznego, Farmaceutycznego oraz Nauk o Zdrowiu, z naciskiem na kierunki deficytowe, takie jak kierunek lekarski, lekarsko-dentystyczny oraz inne kierunki medyczne, w tym pielęgniarstwo, położnictwo i ratownictwo.
Zmiany demograficzne, pokoleniowe oraz wyzwania związane z wzmocnieniem kadry medycznej w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na wykształcony personel, stanowią podstawę dla wprowadzenia innowacji w procesie edukacyjnym. Uczelnia stawia czoła potrzebie modernizacji bazy dydaktycznej, szczególnie w kontekście przestarzałej infrastruktury, która utrudnia prowadzenie zajęć, szczególnie w zakresie egzaminów OSCE, sal komputerowych czy bazy dydaktyki klinicznej. Zróżnicowanie lokalizacji oraz rozproszona baza dydaktyczna wymaga modernizacji i doposażenia, aby umożliwić efektywniejsze prowadzenie zajęć oraz zwiększenie liczby studentów.
Wzmocnienie i unowocześnienie infrastruktury uczelni pozwoli na zastosowanie elastycznych form kształcenia, dostosowanie przestrzeni do osób ze szczególnymi potrzebami, a także optymalizację wykorzystania bazy dydaktycznej. Co więcej, w obliczu nowych wyzwań związanych z sytuacjami epidemiologicznymi, modernizacja przestrzeni dydaktycznej oraz infrastruktury informatycznej uczelni będzie kluczowa w zapewnieniu ciągłości nauczania w warunkach reżimu sanitarnego.
Podjęcie działań zmierzających do wzmocnienia infrastruktury informatycznej jest niezbędne, aby umożliwić prowadzenie kształcenia w formie hybrydowej oraz zapewnić jego ciągłość w przypadku dalszych ograniczeń związanych z pandemią. Zmodernizowane systemy informatyczne pozwolą na lepsze zarządzanie procesem kształcenia, efektywniejsze wykorzystanie czasu zarówno przez kadrę, jak i studentów, a także zmniejszenie niewykorzystanych zasobów czasowych wynikających z konieczności przemieszczania się między lokalizacjami.
Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie liczby studentów oraz podniesienie jakości kształcenia, co bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo pacjentów i jakość opieki zdrowotnej.